Klachtmelding
Wij besteden voortdurend grote zorg aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Als dat zo is horen we dat graag van u, want klachten over onze dienstverlening nemen wij zéér serieus. Wanneer u een klacht heeft verzoeken wij u kontakt met ons op nemen via telefoonnummer 033-2475555, per e-mail via klacht@mercuriusnv.nl of door middel van het invullen van onderstaand formulier. Binnen 5 dagen na het ontvangst van de klacht krijgt u van ons een ontvangstbevestiging en binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie. Mochten we meer tijd nodig hebben om de klacht te onderzoeken dan krijgt u hierover ook bericht. Mocht u niet tevreden zijn over onze reactie dan kunt u uw klacht ook voorleggen aan een onafhankelijke partij. Wij verlenen volledige medewerking aan een oplossing via een externe klachteninstantie zoals het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (www.kifid.nl) te Den Haag of rechter. Als het KiFiD een zaak behandelt waaraan ook een tuchtrechtelijk aspect zit, dan verwijst KiFiD dat deel van de klacht door naar de Tuchtraad Verzekeraars. Het KiFiD informeert je hierover. Ook als een klacht alleen van tuchtrechtelijke aard is moet je die bij KiFiD indienen (voor jou is er dus één aanspreekpunt). De Tuchtraad Verzekeraars, die onder een onafhankelijke stichting valt, toetst de klacht en kan, als de klacht gegrond is, sancties opleggen.
Mercurius Schadeverzekeringen NV hecht veel waarde aan uitspraken van het KiFiD en de Tuchtraad Verzekeraars. Kijk voor meer informatie op kifid.nl.nl of tuchtraadverzekeraars.nl.